9歲獲浸大數學系破格取錄
沈詩鈞:數學之美在於簡單 生活如是

沈詩鈞

加州大學爾灣分校(UCI)客座助理教授

2011數學理學士(榮譽)及數學哲學碩士畢業生


9歲那年夏天,小男孩面對數學系4位教授聯合面試,要回答7條數學問題,他記得自己答中6題,隨即獲得入讀大學的資格。他是沈詩鈞,至今仍是香港史上最年輕的大學生。今年24歲,現職加州大學爾灣分校客座助理教授。詩鈞對數學的熱誠從未退卻,稱數學之美,在於簡單,生活亦然,說時更舉起手上那部舊式「摺機」電話,他認為簡單,才能專注。

沈詩鈞的故事,相信很多香港人都曉得,2007年他以9歲稚齡獲浸大數學系破格取錄。回望過去,詩鈞仍感慶幸,「梗係開心啦,嗰時我已經考完英國嘅高考,入唔到大學就要讀小學四年班」。浸大度身訂造的5年學士及碩士課程,他僅用4年完成,其後赴美國德州農工大學(Texas A&M University)攻讀博士學位。畢業後先後於名校加州大學洛杉機(UCLA)及爾灣(UCI)分校任教,今年中將到瑞士蘇黎世理工學院(ETH Zürich)繼續做研究。

強調並非天才 靠後天栽培及努力

外界形容沈詩鈞是「神童」,他一再強調自己並非天才,不希望努力被抹煞,「我唔係天生就好叻,我讀小一時成績都係中下,係後天得到父母哥哥悉心栽培,老師的幫助同自己努力先達到」。他說,每個人都有長處,自己只是找到所長,且非常努力及投入。為解答數學難題,他有時廢寢忘餐,年紀小小已在浸大圖書館,由下午待到晚上9時還要過海返屋企,「我父母唔放心架,但我堅持囉,啲功課係要做到咁夜」。他亦非科科出色,電腦科曾經不合格,體育選了太極,背熟了所有動作,卻因動作速度太快,老師認為未得太極神髓,成績不甚理想。
因著年齡差距,詩鈞坦言當年無法與同學分享生活瑣事,但卻享受能一同解題,「有時啲功課好難,係圖書館同同學一齊諗,諗幾個鐘都解決唔到一個問題」,他指浸大的教授、職員、以至同學均甚友善,慶幸自己在學期間從未遇到排斥。他亦提到,其後到美國進修,首學期成績名列前茅,反映在浸大所學的基礎「係有國際水準」。

只用舊式手機 專注數學研究

詩鈞至今仍沉醉於數學,認為數學之美,唯在簡單,「數學嘅靚呢,係好簡單嘅問題,幾行字就解釋到,但可能要幾百年先諗到解決方法,需要幾個數學範疇加埋,非常有挑戰性」。

其生活哲學亦如數學,崇尚簡單,坦言在UCLA任教5年,從未去過市中心,手機亦只用不設觸控螢幕的舊式「摺機」,「生活簡單啲啦,用而家啲電話,一陣就響一下咁」。談到讀書秘訣,他笑著展示手機,「用吓呢部電話,會慳啲時間,真係會專心啲做嘢架」。

詩鈞並非不問世事的學者,離港多年仍留意本港新聞,「不過呢一、兩年都好少開嚟睇喇,都知結果點啦」。對未來人生規劃,更直言近年世界變化太大,「我好多嘢都睇唔清楚,或者過多幾年可能比較清楚啲,究竟成個世界嘅趨勢會係點樣」,稱暫時仍會專注於「 泛函分析(Functional Analysis)」及「概率(Probability)」的研究。

Copyright © 2022 All rights reserved